Chicagói befektetőknek mutatkozik be a Rekwest

A magyar fejlesztésű RekwestApp bemutatkozó prezentációra kapott meghívást a Business Network Chicago kockázati tőkebefektető tagjaitól. Az applikáció a közösségi médiában a világon elsőként nyújt lehetőséget arra, hogy felhasználói egyetlen gombnyomással tartalmakat kérhessenek másoktól.  A BNC Venture Capital Group olyan akkreditált angyal és kockázati befektetők csoportja, akik fejlődésük korai szakaszában lévő ígéretes vállalkozásokba fektetnek be.

Az ingyenesen letölthető Rekwest alkalmazás idén júniusban debütált az App Store-ban. Az applikáció lényege, hogy a digitális tartalmak – üzenetek és képek – megosztása mellett lehetővé teszi, hogy a felhasználók tartalmakat kérjenek egymástól, méghozzá egyetlen gombnyomással. Ez utóbbi funkció egyelőre egyedülálló a közösségi médiában.

Nemrégiben ugyan a Facebook bevezetett egy ‘ask’ funkciót, az azonban arra korlátozódik, hogy mások kapcsolati státuszáról információt kérhessenek a felhasználók. A Zappos úgyszintén bevezette, hogy vásárlói termékeket kérhessenek az internetes kereskedelmi vállalattól. Megjelentek olyan applikációk, amelyekkel kölcsönösségi alapon lehet képeket kérni egymástól. Ilyen például a Slingshot, amely akkor tesz láthatóvá egy képet a címzett számára, amikor ő is viszonozta a küldést egy másik képpel.  A Rekwest azonban nem köti feltételekhez a kívánatos tartalom kérését.

„A közösségi média fejlődésének legfontosabb kérdése az, hogy miként tudunk a mennyiség mellett egyre inkább a minőségre koncentrálni a jövőben. Miként tudják a digitális eszközök segíteni a valódi kapcsolatok építését.” – mondta dr. Schillinger Attila, az indianapolisi székhelyű StorySafe Digital LLC elnöke.  A digitális tartalomkérés megkönnyítése azok számára lényeges, akik sok időt töltenek távol szeretteiktől és elfoglaltságuk megnehezíti a kommunikációt. Az ilyen helyzetekben fellépő stresszt előzi meg az egyszerű kérés, amelyre, legtöbbször, kifejezetten a tartalmat kérőnek készült üzenet vagy kép a válasz. Így a Rekwest felhasználói nem maradnak le lényeges családi, baráti vagy esetleg üzleti eseményekről és nem kell hosszasan várakozniuk a számukra fontos hírekre. A Rekwest a ma már sok helyütt függőségként kezelt lájkokért élés (Living for Likes vagy LFL) egyik ellenszere is lehet, hiszen önmagunk életének állandó közösségi média promóciója helyett a szeretteinkre és a legfontosabb kapcsolatainkra irányítja a figyelmet. „A Rekwest a közösségi média negatív hatásaitól mentes, új, érzelmi alapú, ember- és kapcsolatközpontú kommunikáció úttörője.” – fűzte hozzá Schillinger.

A Rekwest egy angol nyelvű iOS mobil applikáció (https://itunes.apple.com/us/app/rekwest-private-messaging/id879450459?mt=8), amelyet magyar fejlesztők dolgoztak ki. Az alkalmazás lényegi technológiája a digitális tartalomkérés, amelyre a StorySafe Digital szabadalmi védelmet kért az Amerikai Szabadalmi Hivataltól. A kért és megosztott tartalmakat a felhasználók a Rekwest timeline-jukban bármikor újra megtekinthetik. A vállalat tervezi az applikáció Android-os és üzleti alkalmazásainak lefejlesztését is. A StorySafe Digital célja, hogy a tartalomkérés világszerte elterjedjen a közösségi médiában és az üzleti alkalmazásokban.