Általános iskolás tananyag lehet a robotok programozása
Az idén harmadik évébe lépő budapesti Dojo főpróbája október 20-án tizenhárom gyerek részvételével zajlott le a LogMeIn főhadiszállásán. A programozás logikai alapjainak elsajátítása után a gyerekek a gyakorlatban tesztelhették frissen megszerzett tudásukat. A kétszer kétórás esti alkalom után nem csak élményekkel és tudással, de újfajta szemlélettel is gazdagabbak lettek a gyerekek, akik szinte be sem akarták fejezni a kódolást.
A LogMeIn és a Codie szép lassan elkezdik meghonosítani itthon azt, ami Japánban vagy az Egyesült Államokban szinte már hagyomány: oktatórobotokat vonnak be az általános iskolások digitális oktatásába. A két cég együttműködésének köszönhetően itthon idén harmadik alkalommal indul útjára a CoderDojo nevű nemzetközi kezdeményezés. A Dojo keretei között 9-13 éves, a digitális világ iránt nyitott gyerekeket várnak, hogy bevezessék őket a programozás világába. A LogMeIn fejlesztői nap, mint nap érzékelik, hogy egyre nagyobb a szakadék a programok előállítói és felhasználói között. „Fontosnak tartjuk, hogy a jövő programozó generációi mellett, a lehető legtöbb érdeklődő gyereknek lehetőséget biztosítsunk a digitális írástudás megszerzéséhez.” – emelte ki a kezdeményezés lényegét a CoderDojo hazai meghonosítója, Michael Zwecker a LogMeIn csapatából.
Codie az új résztvevő
A szerveződés hazai megvalósításához nem véletlenül esett idén először a választás a Codie-ra, hiszen az oktatórobot lényege pont ugyanaz, mint ami a Dojo szülőatyját is hajtotta: játékos eszközzel vezetni be a fiatalokat a kódolás számukra ismeretlen világába. „Amellett, hogy tökéletes eszközt tudunk biztosítani a srácok tanításához, igyekszünk visszaadni valamit a körülöttünk lévőknek abból a sok támogatásból, amit korábban tőlük kaptunk.” – tette hozzá a magyar sikertörténet Codie marketingvezetője, Fehértavi Alex.
A főpróba már lezajlott
Az idén harmadik évébe lépő budapesti Dojo főpróbája október 20-án tizenhárom gyerek részvételével zajlott le a LogMeIn főhadiszállásán. A programozás logikai alapjainak elsajátítása után a gyerekek a gyakorlatban tesztelhették frissen megszerzett tudásukat. A kétszer kétórás esti alkalom után nem csak élményekkel és tudással, de újfajta szemlélettel is gazdagabbak lettek a gyerekek, akik szinte be sem akarták fejezni a kódolást.
A szervezők 7 további alkalmat terveznek 2016. áprilisáig. Az ingyenes foglalkozásokra szeretettel várják az érdeklődő lányokat és fiúkat. A jelentkezés feltételeiről és módjáról minden információ megtalálható a LogMeIn megújult honlapján. A tananyag pedig főként Codie programozásából fog állni, egy gyerekeknek szóló vizuális programozási nyelv, a Scratch segítségével. Olyan kezdő és közép-haladó diákok jelentkezésére számítanak, akiket az iménti mondat inkább vonz, mint elriaszt.
A CoderDojo budapesti 2015-2016-os tanévére jelentkezni a http://logmein.hu/#community/program/27 linken vagy a CoderDojo nemzetközi weboldalán lehet.