A Samsung a hatodik helyen áll az Interbrand 2019-es rangsorában
A Samsung több mint 61 milliárd dolláros márkaértékkel megtartotta hatodik helyezését az Interbrand által közzétett Best Global Brands 2019 listán. A vállalati márka értéke két százalékkal nőtt az előző évi eredményhez képest.
A Samsung növekedését döntően befolyásoló tényezők:
- A felhasználók átalakuló szokásaihoz jól illeszkedő, innovatív termékek bemutatása, mint például a BESPOKE hűtők, a Sero TV és a Galaxy Fold.
- Magas növekedési potenciállal rendelkező technológiák fejlesztése, köztük az 5G, a mesterséges intelligencia, az IoT eszközök és a járműipari megoldások.
- Piacvezetői szerep a félvezető memóriák terén és vezető iparági pozíció a technológia fejlesztésében.
A Samsung mobil üzletága újabb sikereket ért el a Galaxy széria legújabb tagjainak bemutatásával. A vállalat az iparágban elsők között mutatta be kihajtható okoskészülékét, a Galaxy Foldot és ezzel is arra bíztatta a felhasználókat, hogy azt tegyék, amit nem tehetnek. A Samsung vizuális kijelzők üzletága, amely 13 éve szerepel a piacvezetők között, újgenerációs élményeket kínált a felhasználóknak QLED 8K és Micro LED kijelzőivel, emellett pedig tovább bővítette egyedi tévéinek kínálatát a The Sero, a The Frame és a The Serif készülékekkel. A háztartási berendezések piacán a Samsung megtartotta prémium pozícióját mind a hűtőgépek, mind pedig a mosógépek terén, miközben innovatív, személyre szabható termékeket mutatott be, mint például a BESPOKE hűtőszekrények.
Az 5G fejlesztésében elért eredményeit a vállalat az első 5G képes okostelefonjával mutatta be a felhasználóknak. Ez a technológia jelentős szerepet játszik a mesterséges intelligencia és az IoT megoldások hatékonyabb felhasználásában. Az újgenerációs hálózatok lenyűgöző sebességével az önvezető technológiák fejlesztése is felgyorsulhat.
A Samsung félvezető memória üzletága megerősítette piaci helyzetét és elkezdte az egyedülálló 12 gigabites LPDDR5 mobil DRAM és a hatodik generációs V-NAND lapkák sorozatgyártását, amelyek a vállalat első 100 fölötti cellarétegű, single stack kialakítású chipjei. A Samsung emellett jelentős összeget fordít kutatás-fejlesztésre és folyamatosan bővíti gyártókapacitását a félvezető iparágban.
A Samsung piacvezető pozíciója és innovációs befektetései is hozzájárultak az idei év eredményeihez. A vállalat a cégen belüli K&F ráfordítások mellett különös figyelmet fordított termékökoszisztémájának bővítésére bizonyos stratégia együttműködéseken és olyan startupok támogatásán keresztül, amelyek új piaci lehetőségeket hoznak el, különösen a járműipari fejlesztések terén.
„Nagy öröm számunkra, hogy folyamatos fejlesztésinkkel olyan fontos innovációkat alkothatunk meg, amelyek segítenek felhasználóink életének jobbá tételében – mondta el YH Lee, a Samsung marketingvezetője. – Fontos számunkra, hogy meghallgassuk és tanuljunk felhasználóink visszajelzéseiből. Olyan innovatív megoldásokat kell bemutatnunk, amelyek az egész társadalomara hatással lehetnek, ezzel is tovább erősítve a Samsung márkáját.”
Az Interbrand idei Best Global Brands rangsorának bejelentése után, október 23-án New Yorkban rendezik a Best Global Brands éves találkozóját.
A Samsung márkaértékének növekedése
Év |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
Márkaérték |
39,610 |
45,462 |
45,297 |
51,808 |
56,249 |
59,890 |
61,098 |
Helyezés |
8 |
7 |
7 |
7 |
6 |
6 |
6 |