A Samsung a hatodik helyen áll az Interbrand 2019-es rangsorában

A Samsung több mint 61 milliárd dolláros márkaértékkel megtartotta hatodik helyezését az Interbrand által közzétett Best Global Brands 2019 listán. A vállalati márka értéke két százalékkal nőtt az előző évi eredményhez képest.

A Samsung növekedését döntően befolyásoló tényezők:

  • A felhasználók átalakuló szokásaihoz jól illeszkedő, innovatív termékek bemutatása, mint például a BESPOKE hűtők, a Sero TV és a Galaxy Fold.
  • Magas növekedési potenciállal rendelkező technológiák fejlesztése, köztük az 5G, a mesterséges intelligencia, az IoT eszközök és a járműipari megoldások.
  • Piacvezetői szerep a félvezető memóriák terén és vezető iparági pozíció a technológia fejlesztésében.

A Samsung mobil üzletága újabb sikereket ért el a Galaxy széria legújabb tagjainak bemutatásával. A vállalat az iparágban elsők között mutatta be kihajtható okoskészülékét, a Galaxy Foldot és ezzel is arra bíztatta a felhasználókat, hogy azt tegyék, amit nem tehetnek. A Samsung vizuális kijelzők üzletága, amely 13 éve szerepel a piacvezetők között, újgenerációs élményeket kínált a felhasználóknak QLED 8K és Micro LED kijelzőivel, emellett pedig tovább bővítette egyedi tévéinek kínálatát a The Sero, a The Frame és a The Serif készülékekkel. A háztartási berendezések piacán a Samsung megtartotta prémium pozícióját mind a hűtőgépek, mind pedig a mosógépek terén, miközben innovatív, személyre szabható termékeket mutatott be, mint például a BESPOKE hűtőszekrények.


Az 5G fejlesztésében elért eredményeit a vállalat az első 5G képes okostelefonjával mutatta be a felhasználóknak. Ez a technológia jelentős szerepet játszik a mesterséges intelligencia és az IoT megoldások hatékonyabb felhasználásában. Az újgenerációs hálózatok lenyűgöző sebességével az önvezető technológiák fejlesztése is felgyorsulhat.

A Samsung félvezető memória üzletága megerősítette piaci helyzetét és elkezdte az egyedülálló 12 gigabites LPDDR5 mobil DRAM és a hatodik generációs V-NAND lapkák sorozatgyártását, amelyek a vállalat első 100 fölötti cellarétegű, single stack kialakítású chipjei. A Samsung emellett jelentős összeget fordít kutatás-fejlesztésre és folyamatosan bővíti gyártókapacitását a félvezető iparágban.

A Samsung piacvezető pozíciója és innovációs befektetései is hozzájárultak az idei év eredményeihez. A vállalat a cégen belüli K&F ráfordítások mellett különös figyelmet fordított termékökoszisztémájának bővítésére bizonyos stratégia együttműködéseken és olyan startupok támogatásán keresztül, amelyek új piaci lehetőségeket hoznak el, különösen a járműipari fejlesztések terén.

„Nagy öröm számunkra, hogy folyamatos fejlesztésinkkel olyan fontos innovációkat alkothatunk meg, amelyek segítenek felhasználóink életének jobbá tételében – mondta el YH Lee, a Samsung marketingvezetője. – Fontos számunkra, hogy meghallgassuk és tanuljunk felhasználóink visszajelzéseiből. Olyan innovatív megoldásokat kell bemutatnunk, amelyek az egész társadalomara hatással lehetnek, ezzel is tovább erősítve a Samsung márkáját.”

Az Interbrand idei Best Global Brands rangsorának bejelentése után, október 23-án New Yorkban rendezik a Best Global Brands éves találkozóját.

A Samsung márkaértékének növekedése

Év

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

Márkaérték
(millió dollár)

39,610

45,462

45,297

51,808

56,249

59,890

61,098

Helyezés

8

7

7

7

6

6

6