A nőket nem érdekli a védekezés
Az ESET megbízásából elkészített friss kutatásból az derül ki, hogy magyar internetezők jelentős része azt sem tudja, milyen vírusirtó van a számítógépre telepítve. Az internetes kártevők elleni védekezés a hölgyeket foglalkoztatja a legkevésbé. A heti rendszerességgel internetező felnőttek több mint fele gondosan frissíti, és az értesítéseknek megfelelően karbantartja a számítógépére telepített vírusirtó szoftvert. Megközelítőleg harmaduk azonban ugyan tisztában van a szoftver nevével, de nem foglalkozik a frissítésekkel, 16 százalékuk pedig a számítógépe biztonságáért felelős program nevét sem tudja.
„Jó hír, hogy a felnőttek fele odafigyel a vírusirtójának frissítésére. Ám az, hogy a másik felük gyakran még azt sem tudja, milyen vírusvédelmi rendszer van a számítógépén, jelzi, hogy a magyar internetezők jelentős részének fogalma sincs arról, hogyan védheti meg számítógépét a kártevőkkel szemben” - emeli ki Kiss Zoltán Gergő, az ESET magyarországi képviseletének vezető tanácsadója.
A vírusirtó szoftver karbantartásával kapcsolatban leginkább a nemek között mutatkozik eltérés: több mint 20 százalékkal több férfi figyel oda a beállításokra, mint nő, mialatt az internetező nők majdnem negyede vallotta azt, hogy semmit sem tud a vírusirtójáról. A szakember a kutatás eredményeivel kapcsolatban hangsúlyozza, hogy azok az internet-felhasználók, akik nem figyelnek oda operációs rendszerük és vírusirtójuk frissítésére, könnyedén vírustámadás áldozatává válhatnak.
„A legrosszabb, hogy a mai kártevők célja már nem a rombolás, hanem a pénzszerzés. Így a fertőzött gépek tulajdonosai sokszor észre sem veszik a támadást, mialatt az internetes bűnözők távolról ellopják hitelkártya adataikat, vagy levélszemét küldésére használják fel a számítógépüket” - figyelmeztet az ESET szakértője, aki szerint a védekezés első lépése, hogy megtanuljuk használni vírusirtó szoftverünket.
A kutatásról:
Az NRC piackutatása a magyar internetezők viselkedését vizsgálta online kérdőíves felmérés segítségével, többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel. A minta reprezentatív a 18-69 év közötti, legalább heti rendszerességgel internetezőkre nem, korcsoport, végzettség és lakóhelytípus szerint.