A McDonald’s újítása: terminálok és kártyák az emberek helyett
A McDonald’s igyekszik lépést tartani a fejlődéssel és amint lehetősége nyílik rá, máris valami újjal próbálja még nagyobbá tenni ipari működését. A forradalmi újíthatnék ezúttal érintőképernyős terminálok és kártyák formájában jelentkezik, így az eladók helyettesíthetővé válnak a gépesítéssel, míg a kézpénzt az új fizetési metódus váltaná fel. Az étterem láncolat 7000 európai éttermében egyelőre nem tudni pontosan mikor vezetik be a terminálok használatát.
A gyorséttermekben történő rendelés az elmúlt 30-40 év során mondhatni változatlanul zajlott. A McDonald’s igyekszik ennek ellenére, hogy mindezt felrúgja, mely megfontolás elsősorban az idő kérdéséből ered. Mivel vevőik igyekeznek tudatosan beosztani pénzüket és idejüket, ezért szeretné a láncolat éttermeiket is az igényeknek megfelelően a lehető legkényelmesebbé és “felhasználóbarátabbá” tenni.
A McDonald’s európai részének vezetője, Steve Easterbrook nyilatkozata szerint a rendszer célja az élet megkönnyítése, melyet lehetővé tenne a megnövelt hatékonyság, valamint a sorbanállás lerövidülése, ugyanis a terminálok 3-4 másodperccel kurtítanák meg vásárlónként a kiszolgálás idejét. Naponta kontinens szerte 2 millió fogyasztóvendéggel ez már korántsem csekélység. Persze az sem elhanyagolható faktor, hogy az új technológia bevezetése lehetővé tenné a McDonald’s számára, hogy minél több információt gyűjtsön kuncsaftjairól.
Ennek ellenére akadnak bőven olyanok is, akik egyáltalán nem lelkesülnek a kezdeményezésért. Az egyik 21 éves megkérdezett szerint:
“Éppen dolgozni szeretnék elmenni, de ha csak még több gép lesz, akik elveszik előlem a munkát, annak nem örülök. Emellett nekem nagyon hiányozna a kiszolgálás mellé a mosoly, az emberi érintkezés.”
A gyorsétterem óriás emellett több fontos helyszínen tervez felújításokat, valamint hosszabb nyitvatartási idő és új menük bevezetését.