A magyarok számára a Black Friday már nem egyetlen nap
Tavalyhoz képest közel hétezer forinttal többet költöttek az Extreme Digital múlt heti Black Friday-én az online vásárlók. A bolti átvételt kérők száma tovább emelkedett, csakúgy, mint az online bankártyás fizetések száma. Az fekete pénteket követő forgalom is jóval nagyobb az idén, mint 2017-ben, ezért november 23-án “Őrült hetet” indít útjára a vállalat.
Az idén november 16-án rendezte Black Friday-ét az Extreme Digital, amelynek során az online vásárlók első rohama reggel hat és nyolc óra között érdekes, de a munkából hazatérő internetezők este nyolc körül még egy csúcsforgalmat generáltak – de mindkettőt stabilan állta a www.edigital.hu webáruház.
Még többen kértek személyes átvételt
Bár a vállalat ügyfelei körében szokásosan népszerű a bolti átvétel, az idei fekete pénteken a tavalyi 48,8%-ról 52,6%-ra emelkedett azoknak az aránya, akik az Extreme Digital tizenhat szaküzletének valamelyikében való átvétellel adták fel rendeléseiket – mivel a normál méretű termékek átvételét 5 napon belül garantálta a cég. A fekete pénteket követő hétvégén egyébként már a csomagok közel fele útnak indult a vállalat raktáraiból.
Tavalyhoz képest többet költöttek a Black Friday-es vásárlók: az átlagos kosárérék nettó 6614 forinttal magasabb a tavalyinál, ráadásul a rendelések 15,8%-ának ellenértékét online bankkártyás fizetéssel rendezték, ami 1,9%-os növekedés az előző évhez képest, és a hazai piacon rendkívül kedvező aránynak számít.
Idén már az is érdekes, ami a fekete péntek után történik
További érdekesség, hogy az idei eladási adatok alapjaán Black Friday-t követő napokban a magyar internetezők jóval aktívabban vásárolnak, mint tavaly: az előzetes becslések alapján így november utolsó két hetében az Extreme Digital nagyobb forgalmat bonyolít majd, mint 2017-ben.
“Az utóbbi években a Black Friday egynapos akciót jelentett, az utóbbi két évben már olyan sok időpontban és időtartmmal rendeztek fekete pénteki akciókat a magyar kereskedők, hogy a hazai vásárlók úgy tartják, hogy már november közepétől a hónap végéig folyamatosan fekete péntek zajlik. Ez a trend pedig önmagát generálja, kereskedőként sem lehet kívül hagyni, hiszen a vásárlók elvárják a folyamatos akciókat”– mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője. A trendekhez illeszkedve az Extreme Digital a múlt heti Black Friday-hez hasonló nagyságrendű második akciót hirdet november 23-án, Őrült hét elnevezéssel: ebben a teljes karácsonyi kínálat mintegy húszezer termék lesz elérhető.
Ezek voltak a legnépszerűbb Black Friday-es termékek
A 2018-as fekete pénteken az örök slágernek számító műszaki cikkek mellett kiemelkedő sikere volt a fogyasztási cikkeknek is: rengeteg tisztítószert, mosó-, és mosogatókapszulát rendeltek a vásárlók akciósan elérhető, nagy kiszerelésben.
Az elektronikai cikkek közül a PlayStation 4 és Xbox One játékgépek fogytak el a leghamarabb, illetve a zömében Huawei és Samsung gyártmányú, középkategóriás Android-okostelefonok is hasonló népszerűségnek örvendtek. A tévék közül a Black Friday-en egyértelműen a prémium, 43-55 colos képátlójú típusokra utaznak a magyar vásárlók, és idén már OLED-tévéket is nagyobb számban rendeltek a fekete pénteken. A korábbi évekhez hasonlóan ugyancsak rengetegen rendeltek hőszivattyús szárítógépet és Nespresso kapszulás kávégépet is otthonra.