A kisvállalkozók élete nem csak játék és mese
A kisvállalkozói lét valódi arcát bemutató, őszinte hangvételű integrált kommunikációs kampánnyal népszerűsíti a Telenor új, rugalmas üzleti tarifáit.
„Sok ember fejében a kisvállalkozók egyfajta modern hippiként élnek, akik egy bátor döntéstől vezérelve saját kezükbe vették a sorsukat, és az önmegvalósítás útjára léptek. Ezt látjuk a filmekben, és ezt erősítik a reklámok is. A valóság azonban nem ez. – mesélt az új Telenor-kampány hátteréről Civin Péter, a Telenor márka- és marketingkommunikációs igazgatója. – Kisvállalkozónak lenni néha bizony sz...s. Miért nem lehet ezt őszintén kimondani, vagy legalább kifütyülve utalni rá?”
Hosszú évek óta ez a Telenor első kisvállalkozóknak szóló 360 fokos kampánya. A hallgatásnak több oka is volt. „Egyrészt időt akartunk adni, hogy a tavaly elindított új márkahangvételt megszokják az emberek, és hogy az üzleti ügyfeleinknek szóló kommunikációban is erre építhessünk. Másrészt szerettünk volna egy újító szellemű termékkel előrukkolni a kisvállalkozók számára.” - mondta Civin Péter.
Rugalmas tarifaváltás, egyszerre lejáró hűségidő, összevonható készülékvásárlási kedvezmények: a Telenor MyBusiness Flexi tarifacsomagok több újdonsága is azt segíti, hogy a kisvállalkozások minél inkább az üzletmenetükre szabhassák előfizetéseiket.
„A rugalmasság a legfontosabb eleme a kommunikációnak. Egyrészt mert ez az új tarifák legfontosabb tulajdonsága, másrészt mert azt tapasztaljuk, hogy a vállalkozók, vállalkozások létezésének elengedhetetlen eleme a rugalmasság – gyakran a hozzánk hasonló nagyvállalatok rugalmatlansága miatt. Harmadrészt – és erre is utal a reklámunk utolsó mondata: „Köszi, hogy tanulhatunk Tőletek”, – egyre több az olyan kezdeményezés, ahol a nagyvállalatok megpróbálnak kibújni a bőrükből és rugalmasabb, kisvállalatszerűbb működésre kényszerítik magukat. Ilyen kísérlet a tribe-ok alakítása, vagy a service design módszertan alkalmazása” – tette hozzá a szakember.
„A kampány fejlesztése során a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a lakossági kommunikációban megkezdett őszinte és néha provokatív hangvételt átültessük a B2B kommunikációba. A guts&brains DDB (korábbi nevén DDB Sofia) és az Artificial Group közösen dolgozott a megoldáson, és a reakciók alapján úgy látjuk, hogy amellett, hogy az ajánlat releváns a kisvállalkozóknak, a hangvétel és a képi világ jól illeszkedik a lakossági kampányainkhoz. Számunkra a konzisztencia nem csak a beazonosíthatóság szempontjából fontos: bátran vállaljuk mind lakossági, mind vállalati vonalon, hogy mi egy ilyen márka vagyunk. A hitelesség valahol az önazonossággal kezdődik” – mondta Cséky Tímea, a kampányért felelős kommunikációs csapat vezetője.
A tévés kampány 45 másodperces TV filmmel indul, amit később több másik vágat követ. Külön cél volt, hogy a filmben ne a sokszor bemutatott, öltönyös vállalkozók jelenjenek meg, hanem olyan karakterek, akik sokkal jobban tükrözik a valóságot. „Meg akartuk mutatni, hogy nem csak jóképű harmincas asztalosok léteznek, hanem rengeteg a női vállalkozó; sőt, 40 felett sem áll meg az élet.” – tette hozzá Cséky Tímea