A Huawei Fogyasztói Üzletága közzétette idei harmadik negyedéves üzleti eredményét
A Huawei Fogyasztói Üzletága közzétette idei harmadik negyedéves üzleti eredményét. Az adott negyedévben az Üzletág 27,4 millió okostelefont szállított ki, amely 63 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A közép- és felsőkategóriás készülékek 7 százalékos növekedést értek el 2015 második negyedévéhez képest, amely az összes szállítás egyharmadát jelenti.
“Harmadik negyedéves üzleti eredményünk azt mutatja, hogy növekedési stratégiánk továbbra is sikeres”. – nyilatkozta Richard Yu, a Huawei Fogyasztói Üzletágának vezérigazgatója. „Különösen büszkék vagyunk egyrészről a Kínán kívül tapasztalt kiemelkedő növekedésre, másrészt a közép- és felsőkategóriás készülékeink iránt bővülő keresletre. A növekedés ütemét látva abban bízunk, hogy képesek vagyunk elérni az idei célunkat, amely 2015. év végig 100 millió darab okostelefon kiszállítását jelenti.”
A Huawei kiszállításai az európai, a közel-keleti és az afrikai régiókban közel 98 és 70 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest. Ezzel az eredménnyel a vállalat piaci részesedését tekintve az első három gyártó között van Ausztriában, Belgiumban, Olaszországban, Portugáliában, Spanyolországban, Svájcban és Új-Zélandon. Kínában is jelentős sikert ért el az Üzletág: ebben a negyedévben 81 százalékkal növelte kiszállításait az előző évi eredményekhez képest. Ezen a piacon Huawei továbbra is az első számú gyártó 15,2 százalékos piaci részesedéssel.
A GfK piackutató intézet legutóbbi jelentése szerint a Huawei globális piaci részesedése az okostelefon-gyártók piacán 9,5 százalék volt 2015 januártól augusztusig tartó időszakában, amely értelmében a vállalat továbbra is a világ három vezető okostelefon-gyártója között szerepel.
A Huawei zászlóshajó készülékeiből, a Mate 7-ből 6,5 millió, a P7-ből 7,5 millió, a P8-ból 4 millió darabot szállított ki a piaci bejelentésük óta.
A vállalat most szeptemberben bemutatott legújabb csúcsterméke, a Mate S okostelefon fokozatosan elérhetővé vált több mint 48 országban, például Kínában, Németországban, Franciaországban és Spanyolországban is. A termék standard változata már elérhető Magyarországon 219 990 forint bruttó fogyasztói áron, a Media Markt, az Edigital és a Speedshop kínálatában.
A Huawei 2015 októberében másodszor szerepel az Interbrand „Legjobb Globális Márkák” (Top 100 Best Global Brand) listáján, ahol a tavalyi 94. helyezését idén már a 88-ra javította. A Huawei büszke arra, hogy 2014-ben az első kínai vállalat volt, amely felkerült erre a listára.[1]
[1] Interbrand’s Top 100 Best Global Brands list 2015: http://interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2015/ranking/