A Huawei 108 millió okostelefont szállított ki 2015-ben
A Huawei fogyasztói üzletága a 2016-os CES (Consumer Electronics Show) szórakoztatóelektronikai kiállításon bejelentette, hogy 2015-ben 108 millió okostelefont szállított ki, 44 százalékkal többet, mint 2014-ben. A vállalat fogyasztói üzletágának éves bevétele pedig meghaladta tavaly a 20 milliárd amerikai dollárt, amely 70 százalékos növekedést jelent az előző üzleti évhez képest.
A kiszállítások dinamikus növekedése világszinten
108 millió okostelefon kiszállításával a Huawei így megerősítette pozícióját a világ három vezető okostelefongyártója között. Kínában 2015. márciusa óta a Huawei bír a legnagyobb piaci részesedéssel az okostelefonok piacán, s ez idő alatt két prémiumkategóriás okostelefont mutatott be: a P8 és a Mate S-t.
Az anyaországban tapasztalt áttöréssel együtt a Huawei hatalmas sikereket ért el a globális piacokon is. Nyugat-Európában a Huawei részesedése a high-end készülékek piacán – amelyek ára 400 és 500 euró között mozog – meghaladta a 60 százalékot. Sőt, a vállalatot piaci részesedése alapján a három vezető okostelefongyártó közé sorolták Spanyolországban, Olaszországban, Belgiumban, Portugáliában és még számos más országban.
Latin-Amerikában a Huawei több mint 12 millió okostelefont szállított ki 2015-ben, amely 68 százalékos növekedés az előző üzleti évhez képest. Észak- és Közép-Európában, amelyhez Magyarország is tartozik, a kiszállítások elérték a 3,46 millió darabot. Ez 114 százalékos növekedés 2014-hez képest. A Közel-Keleten a Huawei több mint 12 millió okostelefont adott el, Afrikában pedig még ezt az értéket is túllépte, így a második helyet foglalja el a vállalat a végfelhasználóknak szánt termékeivel.
A vállalat felső kategóriás készülékeiből, a P8-ból 4,8 millió, Mate7-ből pedig több mint 7 millió darabot szállított ki globálisan 2015-ben. A tavaly szeptemberben bemutatott Mate S okostelefon kiszállításai is meghaladták az elmúlt 4 hónapban a 800 ezer darabot. Ezt a készüléket jelenleg Ázsia és Európa 48 országában lehet megvásárolni.
A Huawei Észak-Amerikában a Google számára gyártott Nexus 6P-vel ért el áttörést 2015-ben: ezek a készülékek a bemutatásukat követő egy hónapon belül elkeltek a Google áruházból.
A Huawei idén már másodszor szerepelt az Interbrand „Legjobb Globális Márkák” (Top 100 Best Global Brand) listáján, ahol 88-ra javította a tavalyi 94. helyezését. A vállalat neve pedig felkerült BrandZ, a világ legértékesebb márkáit rangsoroló, 2015. évi „Top 100 Global Brands” listájára is ez év májusában, a 70. helyre.
Az innováció és a k+f elkötelezettje
A Huawei kiemelkedő gazdasági teljesítménye az innovációra és kutatás-fejlesztésre fordított hatalmas beruházásainak is tulajdonítható: a vállalat 16 kutatólaboratóriumot hozott létre világszerte, többek között Kínában, Németországban, Svédországban, Oroszországban és Indiában is. A Huawei 2014-ben éves bevételének 14,2 százalékát fordította kutatás-fejlesztési tevékenységre, miközben 76 687 szabadalmat védetett le, amelyből 18 ezer Huawei készülékekre vonatkozik.
A Huawei 98 millió amerikai dollárt fektetett a legutóbbi három évben abba, hogy egy új kutatócsoportot hozzon létre Franciaországban, amely megalkotta az első Huawei fejlesztésű ISP-t a Mate 8 számára. Ez lehetővé teszi, hogy a felhasználók jobb fényképeket készítsenek gyorsabb fókusszal, továbbá növeli a kép élességét és pontosabb színárnyalatokat biztosít. De ilyen fejlesztés a Force Touch technológia is, amelyet a Huawei a Mate S egy speciális verziójában mutatott be.
Ez megtörte a megszokott két-dimenziós érintőképernyő vezérlés hagyományát, és új korszakot indított az ember és a gép kölcsönhatásában. A Huawei Fingerprint 2.0 technológiája pedig 100 százalékkal növelte a felismerési sebességet.
Együttműködések a prémium felhasználói élmény érdekében
A Huawei kapcsolatban van a világ több vezető cégével azért, hogy az emberek számára csodálatos felhasználói élményt kínáljon.
A Huawei a Harman/Kardonnal közösen 2015-ben megalkotott egy kiváló hangzással felszerelt MediaPad M2 tabletet, valamint a Google-el együttműködésben elkészítette a Nexus 6P okostelefont.
2015-ben a Huawei az autóipar vezető szereplőivel, a General Motors csoporttal, a Volkswagennel és a PSA Peugeot Citroennel dolgozott együtt, hogy a jövő járműveit a vállalat 4G kommunikációs moduljaival szerelhessék fel.
Ezen kívül a Huawei az okosotthonok piacára is belépett a tavalyi évben: bemutatta a Huawei Lite OS operációs rendszert, amely egy integrált sztenderd protokoll) okoseszközök számára. Ennek kapcsán a vállalat több mint hatvan partnerrel kötött együttműködési megállapodást, többek közt olyan háztartási cikkeket és elektronikai eszközöket gyártó cégekkel, mint a Haier, a Midea, vagy a Skyworth.
A Huawei ezenkívül a technológia és a divat ötvözésén is nagy nevekkel dolgozott együtt tavaly: a Vogue-gal a Milánói Divathéten, illetve Mario Testino, Karlie Kloss és Sean O’Pry divatikonokkal a Huawei Watch reklámkampánya során.
2016-ban a Huawei minden eddigi területén folytatja a közös munkát iparági vezető partnereivel, továbbra is csúcstechnológiát és innovatív termékeket kínál majd fogyasztóinak.