A Google marketing vezetőt keres
A Google úgy látszik, újabb komoly lépést igyekszik tenni annak irányában, hogy végre általános népszerűségnek örvendve beinduljon az Android “mobilpénztárca” szolgáltatása. Mindennek érdekében új marketing vezetőt keresnek, aki majd gondoskodhat az újonnan létrejövő részlegről.
A Google ugyanis épp az új mobil ajánlatokkal szolgáló platform kiadása előtt áll, mely lehetővé tenné a fogyasztóknak, hogy földrajzi alapon megfelelő ajánlatokat kapjanak okostelefonjukra. Az új “EMEA head of commerce marketing” avagy a reklámmarketing szekció vezetőjének első feladata lenne kettő, az egyes termékek marketingjéért felelős “managerek” felvétele, így rögtön bővülne is az ügyosztály.
A tavalyi év novemberében a Google vezérigazgatója, Eric Schmidt bejelentette, hogy a keresőóriás új platformot készül bevezetni az Android készülékekre, mely megteremtené a régen várt lehetőséget a felhasználóknak, higy egy mozdulattal, mindössze Android eszközüket használva a beépített NFC chip segítségével fizesssenek.
A Google ezzel az úgynevezett “mobilpénztárca” szolgáltatással a piacnak egy olyan részére kíván betörni, melynek lehetőségei még korántsem felfedezettek. A gyártók és szolgáltatók makacs tagadása ellenére is sejthető, hogy a Google-n kívül más is munkálkodik a mobillal történő kifizetési lehetőségek meggyökereztetésén és technikai kivitelén. A MarketingWeek hírei szerint például az O2 és az Everything Everywhere máris kapott a lehetőségen és igyekszik kifejleszteni saját platformját, hogy elsőként hódítsák meg az Egyesült Királyság piacát kapcsolat nélküli fizetési szolgáltatásukkal.
A Nokia és a RIM is bejelentette, hogy a jövendőben várhatóan, minden készüléküket ellátják NFC technológiás chipekkel, így az ő fogyasztóik sem szorulnak ki a Google pénztárca szolgáltatásához hasonló lehetőségek köréből.
Azt egyelőre nem tudni, hogy ehhez a Google lepaktál-e valamely nagy fizetési rendszerrel, mint például a Visa-val vagy a Mastercarddal, vagy igyekszik függetlenedni esetleges riválisaitól. Ez utóbbi lehetőség valószínűségét támasztja alá, hogy ily’ módon a cégnek lehetősége nyílna önálló “e-money” (elektronikus pénz) licensz regisztrációjára, így nem lenne szükség semmiféle partnerkapcsolatra a bankokkal.