A Firefox átveszi az IE-től Európában a domináns szerepet
Az Internet Explorer többé már nem Európa legtöbbet használt böngészője, hiszen a Firefox letaszította trónjáról, derült ki a webes statisztikák készítésével foglalkozó StatCounter adataiból. A kimutatások szemléletesen illusztrálják, hogy a két böngésző közötti szakadék 2010 márciusában kezdett el keskenyedni, noha az sem elhanyagolható tény, hogy az esztendő egyértelmű sikere a Chrome.
A Google böngészője a 2010-es évet végül úgy zárta, hogy a piacon 10%-kal nőtt a részesedése. Ennek egyik fő oka az Internet Explorer bukása, mely 7.32%-os visszaesést mutat az előző évhez képest.
Ellenben az USA-ban bőven az Internet Exploreré a domináns szerep, hiszen itt a piac 48,92 %-át tudhatja magáénak. Valószínű persze, hogy az IE bukása egyenes ági következménye a “Browser Ballot”-nak, melynek értelmében a Microsoft az európai Windows termékekbe köteles beépíteni a választási lehetőséget, ezzel is ösztönözve a böngészők piaci versenyét ahelyett, hogy az IE lenne az alapértelmezett.
Ennek ellenére mégsem ez az egyetlen tényező, mely közrejátszik. A statsztikák érdekes módon nagyon hasonló mintát követnek, mint amit már láttunk korábban a rivális elemző site, a Clicky adatainál. A világszerte gyűjtött információk szerint a Chrome gyorsan hódít, de látszólag mégis inkább a Firefox kárára. A Google ugyanis kőkeményen igyekezett online és minden más módszerrel felfuttatni böngészőjét. A reklám ereje lehet, hogy az európai piac alakulását is sikerrel befolyásolta.
Persze az efféle becslések és számolások csak szűk keresztmetszetei a valós piaci viszonyoknak. Mind a StatCounter és a Clicky adatai kizárólag saját felhasználóiktól származnak. Noha a StatCounter mintái 15 billió megtekintésre havonta és több, mint 3 millió oldalra terjednek ki, így ez a méret már igazán figyelemre méltó.
A StatCounter emellett a minap olyan statisztikákat is kiadott, melyek szerint a StumbleUpon megelőzte a Facebookot, mint a közösségi media legnagyobb forgalmat generáló oldala.