4G+-os okostelefonokkal és Hipernettel segíti a Telenor az önkéntes balatoni vízimentőket
A Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat önkéntes munkatársainak munkáját 25 darab okostelefonnal segíti a Telenor. A készülékek támogatják a jelenlegi leggyorsabb, Siófokon és Balatonfüreden elérhető 4G+ adatátvitelt is, így a parton dolgozó önkéntesek villámgyorsan továbbíthatják róluk digitális esetnaplóikat a fonyódligeti központba.
Idén július 1-jén indította el Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálatát (BESZ) a Magyar Vöröskereszt 12 Balaton-parti település 18 strandján. A szolgálatban részvevő, közel 300 fiatal önkéntes a tóban és a vízparton szerzett sérüléseket látja el augusztus 20-ig. Négy nappal az indulás után a Magyar Vöröskereszt által toborzott önkéntes életmentők már sikeresen újraélesztettek egy gumimatracról a vízbe esett, úszni nem tudó külföldi férfit.
4G+ az életmentők szolgálatában
A Telenor az idén 25 darab Samsung A5 2016 készülékkel, illetve az ezekhez adott korlátlan hanghívással, Hipernet-előfizetéssel segíti az önkéntes elsősegélynyújtók munkáját. Azért erre a készülékre esett a választás, mert a Telenor néhány héttel ezelőtt Siófokon és Balatonfüreden is elérhetővé tette 4G+ szolgáltatását, és az év folyamán országszerte folyamatosan bővíti ennek elérhetőségét mobilinternetes hálózatán.
A 4G+ elnevezés az LTE Advanced nevű mobiltechnológiát jelöli, amelynek használatával megduplázható a 4G-s le-, és feltöltési sebesség, amely 300/50 Mbps-ot is elérhet. A 4G+ alkalmazásával jelentősen megnövelhető egész régiók mobilinternetes átviteli sebessége, ami a nyári hónapokban különösen fontos, ilyenkor ugyanis a Balaton környékén hatszorosára nő a felhasználók adatforgalma.
Nem csak telefonálnak az önkéntesek
A Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat munkatársai számára azért fontos a minél jobb minőségű mobilinternet, mert önkéntesei nem csupán telefonálnak az okoskészülékeken, hanem azon töltik a mentési, elsősegélynyújtási esetek részleteit tartalmazó digitális esetnaplót is, amelyet a Magyar Vöröskereszt fonyódligeti központba továbbítanak. Az erre szolgáló mobilalkalmazást a Synaptel cég fejlesztette ki a BESZ számára ugyancsak a Telenor támogatásával.
#nekunkabalaton
A Magyar Vöröskereszt kiemelt balatoni éttermekkel és borászatokkal összefogásban megvalósuló népszerűsítő kampánya is az időben elkezdett újraélesztés fontosságára fókuszál. A 33 vendéglátóhelyen kihelyezett étlapokon az újraélesztéssel kapcsolatos alapismereteiken kívül a Magyar Vöröskereszt 1359-es adományvonalára is felhívják a figyelmet. A szám hívásával a szolgálat munkáját segíthetik a telefonálók vagy SMS-küldők. A befolyt összegből egyebek mellett azoknak a strandoknak a számát szeretné bővíteni a humanitárius szervezet, ahol elsősegélynyújtóival jelen van. További részletek a www.nekunkabalaton.hu oldalon.