22,7 milliárd dollárra nőtt a Huawei Fogyasztói Üzletágának árbevétele 2018 első félévében
A Huawei Fogyasztói Üzletága közzétette az idei év első félévének üzleti eredményeit: a vállalat stabil növekedést tudhat maga mögött az első hat hónapban, értékesítési bevétele 155 milliárd kínai jüanra (22,68 milliárd dollár) nőtt. A növekedés többek között a Huawei új zászlóshajó készülékei - Mate 10 és P20 – értékesítési sikerének köszönhető. Az IDC szerint a vállalat 15,8 százalékos piaci részarányával 2018 második negyedévében a világ második mobilgyártójává vált.
Richard Yu, a Huawei Consumer Business Group vezérigazgatója úgy fogalmazott: “Az elmúlt hat hónapban a vártnál is erőteljesebb, szinte hihetetlen növekedés jellemezte az üzletág és a termékek teljesítményét. Sikerünk innováció iránti elkötelezettségünknek, valamint ügyfeleink hűségének köszönhető; utóbbi kiemelten fontos számunkra. A Huawei célja továbbra is kínálatának folyamatos fejlesztése, amelynek során különös figyelmet fordít a mobil mesterséges intelligenciára, a felhőre, illetve a tágabb Huawei ökoszisztéma kidolgozására.
Az idei év első félévének üzleti sikere a növekvő okoskészülék-eladásoknak köszönhető. A Huawei okostelefonjai közül az idén márciusban bemutatott új P20 széria nagy sikernek örvendett a divatot kedvelő fogyasztók körében, az első félévben mintegy 9 millió darabot szállítottak le belőle világszerte. A vállalat Mate 10 szériája is tarolt: a sorozat készülékeiből 10 millió darabot szállítottak le globálisan, megerősítve ezzel a vállalat pozícióját a prémium okostelefonok piacán. A Huawei középkategóriás készülékek terén is növelte eladásait: a Nova széria felhasználóinak száma meghaladta az 50 milliót, ezzel hozzájárulva az okostelefon-piac globális növekedéséhez. A Nova-készülékekből mintegy 60%-kal többet szállítottak le az előző évhez képest.
A Huawei nemcsak telefonjaival, de viselhető okoseszközeivel is egyre nagyobb teret követel magának a piacon, eladásai 147 %-kal növekedtek az előző év azonos időszakához képes. A vállalat kiskereskedelemi területen is fejlődött, jelenleg 53 ezer áruházat és 3.500 “Experience-üzletet működtet világszerte; 2018 végéig további 10 ezer kiskereskedelmi, valamint 700 “Experience-üzlet” indításával tervezi pozíciójának erősítését.
Jelentősen növekedett az elmúlt fél évben a Huawei márkaértéke is: 2018-ban a Brand Finance’s Global 500-as listáján a 25., a BrandZ’s Top 100 legértékesebb világmárkáinak listáján a 48., a Forbes legértékesebb világmárkáinak rangsorában pedig – egyedüli kínai vállalatként a 100-as listán – a 79. helyre lépett előre.