2,5 millió dollárt söpört be máris a Boticca
Csak nehezen tudnám megmondani, hogy vajon Lady Gaga, Jessica Alba vagy éppen Cameron Diaz jó ízléssel rendelkezik-e, azok azonban, akik öltözetüket és kiegészítőiket tervezik, a Boticca.com-on keresztül árulják termékeiket. A Londonból kiinduló vállalat 2010 októberében kezdte meg pályafutását vezetődesignerek darabjait bocsátva áruba. A siker nem váratott sokat magára, az utóbbi néhány hónapban már megérkeztek a nevesebb befektetők, főleg miután az oldal bejelentette: az első félévet máris 2,5 millió dolláros haszonnal zárta kereken.
Ehhez természetesen nagyban hozzájárult az is, hogy a top divatcikkekhez lehet rajtuk keresztül hozzáférni, piaci csatornáikat folyamatosan igyekeznek bővíteni és sosem félnek merész, új embereket bevenni a csapatba.
Az első befektetők, akik érdeklődésüket fejezték ki a Boticca iránt válogatott nemzetközi körökből érkeztek. Közéjük tartozik például a francia illetőségű ISAI (szintén befektetője az InstantLuxe-nak, a luxustermékek nagy piacának is), Bobby Yazdani és a Links of London valamint a japán Digital Garage alapítója.
Megvizsgálva a céget meg kell állapítani, hogy ugyan nem tettek semmilyen hivatalos bejelentést nemzetközi törekvéseiket illetően, mégis tisztán érzékelhető a nemzetközi piacra történő alapozás a vállalat üzletpolitikájában. A Boticca alapítói Kiyan Foroughi és Avid Larizadeh olyan fejlesztéssel álltak elő, mely 4.000 különböző darabot kínál, ezek összesen 180 designer munkáját dicsérik 30 országból.
Emellett a tranzakcióknak durván 60 %-a származik interkontinentális forgalomból. Fogyasztóik átlagosan 164 dollárt költenek egy vásárlás alkalmával. Bizonyítottnak látszik a tény, miszerint a Boticca sikerét az internacionalitás garantálja, melyet csak tovább erősít az oldal online volta és az e-commerce platform.
A designerek számára a világ minden tájáról ingyenes lehetőséget kínál a Boticca saját boltjuk megnyitására az oldal keretein belül, csak eladásonként csippentenek le 25 %-ot a haszonból. Ami eltérés a többi hasonló lappal szemben az az, hogy a Boticca nagyon alaposan megválogatja, mely designerek árulhatnak a platformon keresztül. A jelentkezéshez azonban elegendő egy formulát kitölteni.