Nvidia: 2014-re a mobilok erősebb GPU-val rendelkeznek majd, mint a konzolok
A mobiltelefonok pokoli tempóban fejlődnek. Alig, hogy kezdtek elterjedni a két magos processzorral rendelkező eszközök, ma már szinte hetente számolunk be arról, hogy melyik gyártó épp milyen négy magos szörnyet készül a piacra dobni - ami csak azért vicces, mert szerintem a legtöbbünk PC-jében is leginkább csak egy dual-core CPU duruzsol. Nyilván nem lehet szemtől-szembe állítani a platformokat, de az Nvidia egy igen érdekes jóslattal állt elő.
Lévén, hogy mind a PC, mind a mobil iparban aktívan jelen vannak, még érdekesebb az eőrejelzéseiket olvasni. Legújabb, Kal-El chipsetük az egyik legerősebb, amit okostelefon magáénak tudhat, és a grafikus teljesítménye sem épp elhanyagolható.
A PC-s és konzolos tábor állandó acsarkodása és rivalizálás közben ez az új platform olyan fejlődésen ment keresztül, hogy a cég szerint 2013-ra a mobilok azonos grafikus teljesítményre lesznek képesek, mint a konzolok, 2014-re pedig le fogják hagyni azokat.
A fent látható ábrán a vastag vonalak a becsült, illetve mért értékek, míg a pöttyök a trendeket jelölik.
Ez nem csak a gyors fejlődésnek, de a konzolok működésének is köszönhető, hiszen azokat általában 5 évre építik (minimum), majd utána következik egy teljes hardverfrissítés. Nincs lehetőség menet közben javítani a teljesítményen, és éppen ezért szokott fordulni a kocka 2-3 év után a PC javára (már ami a grafikát illeti). Ezzel szemben a telefonok szinte minden negyed évben szintet lépnek - valamilyen szempontból.
Természetesen nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy jövőre várhatóan mind a Sony, mind a Microsoft előhozakodik egy új konzollal, ami kicsit megkavarhatja a versenyt, de valószínűleg még így is bekövetkezik 2014-re az elkerülhetetlen. A kérdés inkább az, hogy képesek-e kiváltani a telefonok - kis méreteikkel - a konzolokat.
A mai lehetőségeket elnézve pedig ez igen valószínű (HDMI-tükrözés, DLNA, játékok "állapotának" közvetlen átvitele telefonra/ról).