Kinect Hack
Amióta elkészült a Kinecthez egy nyílt forráskódú driver, azóta olyan dolgokat is megvalósítanak az ügyesebb felhasználók, amikre a Microsoft még csak nem is gondolt. Példának okáért akadt, aki zongorázott, volt, aki hangirányítást adott kedvenc játékaihoz, másvalaki a készülék segítségével 3Dben modellezte egy autó útvonalát, és ami minden médiában húzóágazat, azok a bizonyos triplaXes játékok is készülőfélben vannak.
Persze a nyílt forráskód szorosan ragaszkodik a Microsoft rendszeréhez, és minden nap új és új "Hack" születik. Persze a sok tech-őrült határtalan képzelőerőt felvonultató - és illegális - munkája csak tovább tágítja a Kinect használhatóságát.
Kristoffer Risanger, a Kinect Hacks oldal alapítója szerint: "Én azt hiszem, akik azt mondják, hogy a határ a csillagos ég, azoknak nincs képzelőerejük." Az oldalon nap, mint nap megtekinthetjük az új Hackeket, amelyek immár messze felülmúlják a redmondiak várakozásait.
De kezdjük az elején. A Kinect hack története valahol a megjelenés körül kezdődött. Pár nappal a piacra lépést követően az Adafruit Industries mondhatni "vérdíjat" tűzött ki a Kinect fejére, nem csekély jutalmat ígérve az első sikeres embernek, aki megtöri a hardware védelmét. Persze amikor a Microsoft bejelentette, hogy akár jogi útra is terelnék az ügyet, ha valaki megpróbálkozna ilyennel, azonnal megnőtt a díj is. Nem sokára megérkezett az első nyílt forrású driver, majd megkezdődött a hackek áradata.
Eztán következett a Microsoft élenjáróinak döbbenete. Ők ugyanis nehezen vagy éppen sehogy sem tudták elképzelni, hogy a közösség önmagában ilyesmire is képes. A végre szabadon szárnyaló fantázia pedig nem ismeri az erkölcs gátjait sem. Így természetesen megszülettek az erotikus tartalommal szórakoztató darabok is.
A szépen burjánzó ágazat fejlődése egyelőre kiszámíthatatlan. Risanger eladásra kínálta fel weboldalát, hivatkozva a Kinect hardware-limitáltságára. Talán azok a régóta keringő pletykák váltak valóra, melyek szerint a Microsoft harcba száll a Hack ellen, és piacra dob egy fejlesztőcsomagot a Kinectre. Ez jelentené a legális módot a fejlesztők számára, számunkra pedig a jobban kivitelezett és igényesebb programokat.
Philip Torrone, az Adafruit feje szerint, gazdag jövő elé nézünk Kinect oldalról. Ez még csak az első verzió, és máris mennyi minden megvalósítható vele. Többen gondolják, hogy maga a vezérlő alkalmas lenne robotok irányítására, prognosztizálják egy újfajta Mo-Cap technológia megjelenését is, amiben egyből a színész által alakított "valami" testébe kerülhet, nem kell hosszadalmas utómunkát végezni.
Többen gondolkodnak nagyban. Például a NASA kezébe is képzeltek Kinectet, a jövőben talán távolról irányítható szondákat fognak vezérelni a Microsoft eszközével.
A kicsit pesszimistábbak pedig már egy közelgő robot-ember háborút is látnak, ahol majdan Kinect segítségével irányítják a harci eszközöket. Erre jó példa, hogy a Rome:Total War játékot már irányíthatóvá tették ügyes hackerek. Innen már csak némi pénzt kell a katonai felhasználhatóságba invesztálni…
Hatalmas pénzek forognak a dologban, semmilyen téren sem kihasználatlan a piac. Bár nem tudom, hányan állnak neki majd a nappalijukban játszani ilyen jellegű játékokkal, de itt van persze az a bizonyos három X is. Brad Abrams, az első bejelentett felnőtt tartalommal érkező játék alkotóinak feje határozott elképzelésekkel rendelkezik a Kinect jövőjével kapcsolatban.
"Olyan rendszer megvalósításán dolgozunk, ami képessé teszi a felhasználót, hogy a 3D-mesh-t módosítsa. Ennek következtében a levegőben megtett mozdulataink hatására az avatarok 3D-s modelljét deformálhatjuk."
Egyelőre még vannak határai a Kinectnek, de ezek is áthidalhatóak, állítja Abrams. Mo-Capre eddig is használható volt a készülék, viszont sok testrész takarásban lehet. Megoldható két kamerával és esetleg egy speciális Mo-Cap ruhával a jövő virtuális piroslámpás háza.
Az eddig lefedetlen szegmenseket sem kell félteni. Amire igény van, arra hamarosan fejlesztő is kerül. Kérdéses legfeljebb a fogyasztóközönség felkészültsége az egyelőre futurisztikus lehetőségekkel szemben.