Világszerte piacvezető szerepet tölt be a Vodafone az IoT szolgáltatók között
A Gartner immár nyolcadik alkalommal, 2022-ben is piacvezető IoT szolgáltatóként nevezte meg a Vodafone-t az IoT-szolgáltatókat vizsgáló Magic Quadrant felmérésében.
A Gartner immár nyolcadik alkalommal sorolta a Vodafone-t ‘Vezető’ kategóriába IoT-szolgáltatást nyújtó szervezeteket vizsgáló Magic Quadrant felmérésében. A Gartner szerint a ’Vezető’ kategóriába tartozó szereplők – így a Vodafone is – az IoT jövőjébe fektetnek be, világos elképzelésük van arról, hogy merre tart a piac, megragadják az ügyfelek érdeklődését, továbbá sokkal inkább alakítják a piacot, mintsem követik. A Magic Quadrant-ban szereplő 18 vállalat közül ismét a legmagasabb helyezést érte el a Vodafone mind a "vízió teljessége", mind pedig a "megvalósítási képesség" tekintetében.
„Napjainkra az IoT olyan alapvető eszközzé vált, amely a világ minden táján ugyanolyan jelentőségű a vállalkozások számára, mint az elektromos áram. Nincs ez másképp Magyarországon sem. A hazai vállalkozások is felismerték, hogy jövőképességük szempontjából az IoT alapú innovációk alkalmazása elengedhetetlen. A Vodafone Magyarország piacvezető IoT-megoldásaival és szolgáltatásaival abban igyekszik segíteni a vállalkozásokat, hogy kiaknázzák az IoT-ben rejlő előnyöket, és ezáltal hatékonyabban, környezetbarát módon működjenek” – mondta a felmérés kapcsán Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletág Vezérigazgató-helyettese.
A Vodafone Business továbbra is az ügyfelek széles körének kínál IoT megoldásokat: legyen szó akár a Controlant-ról, amely valós idejű megfigyelés formájában nyújt segítséget a hűtési lánc újragondolásában a hőérzékeny COVID-19 oltóanyagok és élelmiszerek számára; akár a Ford gyártásának forradalmasításáról 5G-s magánhálózatokon keresztül; vagy a mezőgazdasági termelőknek nyújtott, a fenntartható gazdálkodást előmozdító IoT-alapú mezőgazdasági megoldásokról.
Az elmúlt évben a Vodafone Business:
- folytatta IoT-üzletágának fejlesztését, ahol az elmúlt egy évben több mint 20%-kal nőtt a kapcsolatok száma (112 millió a 2021-es pénzügyi év első felében, szemben a 2022-es pénzügyi év első felében elért 136 millióval).
- megőrizte vezető szerepét az IoT területén megvalósuló innováció tekintetében, támogatva az ügyfelek ellenállóképességének javítását és versenyképességük megőrzését; innovatív, hálózatba kapcsolt termékeket biztosított ügyfelei számra, valamint új bevételi forrásokat teremtett. Az innovációt felölelő területek közé tartozik a szolgáltatásminőség újradefiniálása, a SIM-as-a-Platform úttörő jellegű felhasználása, a videoanalitika és a vizuális IoT használatának ösztönzése, az 5G-s alapok megteremtése az IoT számára, valamint új kereskedelmi modellek kialakítása IoT-ügyfelei számára.
- támogatta üzleti ügyfeleit saját széndioxid-kibocsátásuk csökkentésében, vállalva, hogy a 2020 és 2030 közötti évtizedben globálisan összesen 350 millió tonnával csökkenti széndioxid-kibocsátását, ami Olaszország 2019-ik évi teljes éves széndioxid-kibocsátásának felel meg. Ezen megtakarítások nagy részét a Vodafone IoT-szolgáltatásai fogják biztosítani az ügyfelek számára, például a logisztika és a flottakezelés hatékonyságjavításával, intelligens mérőórák alkalmazásával, továbbá a gyártás hatékonyságának javításával.
- folytatta térnyerését az operatív IoT területén a teljes folyamatot lefedő (E2E) megoldásaival. Mára már az autóipar, az e-egészségügy/távfelügyelet, az agrártechnológia és a gyártás területén rendelkezik kompetenciaközpontokkal.
A teljes jelentés a Vodafone Business honlapján érhető el.