A Vodafone bemutatta a jövő digitális pedagógusait
Kihirdették a Vodafone Digitális Tanterem Programja keretében A Jövő Digitális Pedagógusa verseny győzteseit. A szolgáltató az első három helyezettet díjazta, valamint egy különdíjat osztott ki, összesen több mint félmillió forint értékben. A pályázattal a Vodafone célja az volt, hogy ösztönözze és elismerje azon pedagógusokat, akik az elmúlt időszakban a digitális eszközök bevonásával tanítottak.
2021 márciusában hirdette meg a Vodafone Magyarország a Digitális Tanterem Programja keretében A Jövő Digitális Pedagógusa elnevezésű versenyét, amelyen azon iskolákban tanító tanárok vehettek részt, ahol az intézmény a Vodafone Digitális Tanterem megoldását használja. A nevezés feltétele 2 db digitális tananyag elkészítése volt a 2021. március 1. és április 14. közötti időszakban, amelyet a Digitális Tanterem keretszoftverébe, a SEOS-ba kellett a pedagógusoknak feltölteni. A pályázatok elbírálásában jelentős szakmai tapasztalattal rendelkező pedagógusok vettek részt. A kiértékelésben részt vett Dancs Gábor matematika-földrajz tanár, aki a szakmában töltött több, mint 20 év gyakorlata során általános- és középiskolában, szakképzésben és tíz éven át az ELTE Tanító- és Óvóképző Karán oktatott. Hetzl Andrea Biológia-kémia szakos középiskolai tanár, aki 1999 óta tanít hat- és nyolcévfolyamos gimnáziumokban. Valamint Váczi Dorka Történelem- és magyar szakos tanár, elhivatott demokratikus nevelő és innovátor.
A szakmai zsűri értékelése alapján a nyertesek és pályázataik:
Eredmény |
Nyertes neve |
Intézmény |
Tananyag |
1. helyezett |
Kiss Tibor |
Újbudai József Attila Gimnázium |
A Szent Szövetség Európája |
A második világháború (összefoglalás) |
|||
2. helyezett |
Salamon Péter Zsoltné |
Újbudai Petőfi Sándor Általános Iskola |
Bújócska |
A holdbeli csónakos - meseregény |
|||
3. helyezett |
Tóth Szilvia |
Monori Nemzetőr Általános Iskola |
Matematika - Tüskevár |
Sirály a király? |
|||
Különdíj |
Dávidházi Tamás |
Monori Kossuth Lajos Általános Iskola |
Optikai lencsék |
Optikai eszközök |
„A tavalyi évben a távoktatásra való átállás és az otthoni tanulás korábban nem tapasztalt kihívások elé állította a pedagógusokat, a szülőket és a diákokat. A veszélyhelyzet elrendelése óta igyekeztünk mindent megtenni annak érdekében, hogy támogassuk az oktatást. Digitális oktatási tartalmakat tettünk adatforgalom felhasználás nélkül ingyenesen elérhetővé, digitális kompetenciafejlesztő képzéseket indítottunk, valamint elindult a mostani verseny alapjául szolgáló Digitális Tanterem szolgáltatásunk. A mostani kezdeményezéssel a pedagógusokat igyekeztünk ösztönözni, munkájukat pedig elismerni azzal, hogy a legjobb digitális tananyagokat feltöltő tanárokat pénzdíjjal jutalmazzuk. Nagy öröm számunkra, hogy ennyi pályázat érkezett, köszönjük minden pedagógusnak, aki benyújtotta pályázatát! Kiemelkedő minőségű tananyagok készültek, így a zsűrinek nem volt egyszerű dolga, hogy ezek közül kiválassza a három legjobb-, valamint a különdíjas pályamunkát, ezúton szeretnék gratulálni a nyerteseknek” – mondta Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettese.
Digitális Tanterem Program
A Vodafone Magyarország még tavaly májusban indította el Digitális Tanterem Programot, amellyel a piacon egyedülálló módon a tanórákat offline, online és hibrid módon is le lehet bonyolítani. A szolgáltatás elindulását követő hónapokban a vállalat 20 Digitális tantermi rendszert épített ki óvodákban, általános iskolákban és gimnáziumokban egyaránt, melynek köszönhetően közel 30 ezer pedagógus és diák tapasztalhatta meg a rendszer előnyeit az iskolákban vagy otthoni környezetben használható eszközökön, platformtól függetlenül. A SEOS oktatási platformon zajló valós idejű tanórák és feladatok segítik a tudásátadást és zavartalan oktatást, illetve a pedagógusok munkáját több száz rendelkezésre álló tananyag is támogatja.