A levegőből, de nem a levegőbe beszéltek
A Telekom digitális szakemberei Wolf Gábor online marketing szakértővel és két kiválasztott kisvállalkozóval egy különleges aktivitás kapcsán működtek együtt: a vállalkozásoknak szóló tanácsadás fizikai helyszíne - elszakadva a földtől – a mai nap a levegőbe emelkedett. A szimbolikus aktivitás célja, hogy ráirányítsa a figyelmet: érdemes új perspektívából ránézni a vállalkozások digitális továbblépésének lehetőségeire.
A Telekom évek óta elkötelezetten dolgozik azon, hogy minél több hazai kisvállalkozást segítsen abban, hogy digitálisan előrelépjen. A szolgáltató arra hívja fel a figyelmet, hogy érdemes néha kilépni a megszokott keretek közül és új szemszögből ránézni a vállalkozásunkra. A budapesti Erzsébet-téren a levegőbe emelt különleges magenta konténer tanácsadó pontként, valamint egy szakértői diszkurzus helyszíneként funkcionált. A magasban Wolf Gábor és Kollár Péter, a Telekom szakértője segítették ötletekkel, hasznos tanácsokkal azt a két kisvállalkozást, akik a pályázatra jelentkezők közül kiválasztásra kerültek. A tanácsadás mellett egy olyan beszélgetésre is sor került az exkluzív helyszínen, amelynek keretében Wolf Gábor és a Telekom szakembere a vállalkozásokat manapság leginkább foglalkoztató kérdéseket járták körbe és igyekeztek kézzelfogható, praktikus válaszokat adni. Ezeket a kérdéseket a Telekom Hello Biznisz social média csatornáin fogalmazták meg a vállalkozások előzetesen.
A különleges helyszínen adott személyes tanácsadás, valamint szakértői beszélgetést magában foglaló aktivitással a vállalat a nyáron indított „Alakíts nagyot!” átalakító show gondolatát vitte tovább, a tényleges digitális átalakítások után most a perspektíva átalakításával. Ezzel nyújt kézzel fogható segítséget további vállalkozásoknak, ráirányítva a figyelmet arra, hogy a digitális megoldások, eszközök kihasználásával előreléphetnek és hatékonyabban működhetnek. Ez a jelen helyzetben azért is alapvető kérdés, mert a kihívásokkal teli időszakok azt mutatták, hogy a felkészültség, az előrelátó gondolkodás és a bátor fejlesztés nem csupán a fejlődést segíti, hanem azt is, hogy a vállalkozás minden helyzetben képes legyen megállni helyét a piacon.
„A kisvállalkozások szimbolikusan új perspektívából néztek rá dolgaikra, hiszen a hétköznapok pörgésében néha nehezen látunk rá saját helyzetünkre, és akár a digitális megoldások kínálta lehetőségeinkre. Érdemes szélesebbre nyitni a perspektívát, hogy észrevegyük, hogyan léphetünk tovább, min érdemes alakítani, változtatni, hogy helytálljunk minden helyzetben.” - mondta Nyiri Mária, a Telekom kkv szegmens kommunikációs vezetője.
Az aktivitás egy következő lépés abban a folyamatban, melyet a Telekom évek óta folytat a kkv szektor digitalizációja érdekében. A 2017 májusában elindított Hello Biznisz platformján a jó példák, működő megoldások bemutatásával, hasznos tanácsokkal, edukációval segíti folyamatosan a vállalkozásokat, legyen az üzletfejlesztési ismeret, az adatbiztonságot, illetve a hatékony időgazdálkodást elősegítő ötletek, vagy akár egy-egy hatékony marketing tipp. Ezt támogatják azok a digitális megoldások és szolgáltatások is, melyeket kifejezetten a kis- és középvállalkozások igényeit figyelembevéve dolgoztak ki, hogy valódi és kézzelfogható segítséget nyújtsanak számukra, mint például a már működő példákon alapuló D - vagyis digitalizációs – tervek.
A magasban zajló szakértői beszélgetés teljes egészében visszahallgatható lesz a Home Business Podcast műsorában; a beszélgetésen résztvevő kisvállalkozásokat leginkább foglalkoztató kérdésekről olyan rövid social média tartalmak készülnek majd, amelyek más vállalkozások számára is irányt mutathatnak, hogy jövőállóbbá váljanak.