A Sony bemutatója a 2023-as CES®-en
A Sony kiállít a nevadai Las Vegasban megrendezett CES® 2023 konferencián, amely bemutatót január 5-én, csütörtöktől (PST) online is figyelemmel lehet követni.
Kenichiro Yoshida, a Sony Group Corporation elnöke és elnök-vezérigazgatója lépett színpadra a Sony sajtótájékoztatóján, amelyet szerdán, január 4-én tartottak a kiállítás nyilvános megnyitója előtt. Elmondta, hogy a Kando (érzelem) alkotókkal való együttműködés elengedhetetlen a Sony azon céljának előmozdításához, hogy "a kreativitás és a technológia erejével érzelmekkel töltse meg a világot".
Azt is hangsúlyozta, hogy a szórakoztatás lényege az idő és a tér "élő" megosztása, valamint a Sony alkotó- és interakciós technológiája támogatni fogja a virtuális világot az élethű élményekkel, miközben izgalmas módon összekapcsolja azokat a fizikai világgal.
A filmek, a játékok, a zene, a sport és a mobilitás világából érkező előadók sokasága is csatlakozott hozzá, hogy megvitassák, milyen lehetőségek rejlenek a technológia révén a szórakoztatás hatókörének bővítésében.
A Sony sajtótájékoztatója a CES® 2023-on itt tekinthető meg:
Sony Group Official YouTube csatorna:
https://www.youtube.com/watch?v=UVMcjxW68Bc
- Az előadók
・Kenichiro Yoshida (Elnök, elnök-vezérigazgató, Sony Group Corporation)
・Sanford Panitch (Elnök, Sony Pictures Entertainment Motion Picture Group)
・Asad Qizilbash (A PlayStation Productions vezetője)
・Neill Blomkamp (Film Director)/ Filmrendező
・Jim Ryan (Elnök és vezérigazgató, Sony Interactive Entertainment)
・Yasuhide Mizuno (Elnök-vezérigazgató, Sony Honda Mobility Inc.)
・Kim Libreri (Technológiai igazgató, Epic Games)
・Cristiano Amon (Elnök és vezérigazgató, Qualcomm Incorporated)
Sony stand kiállítás áttekintése
Időtartam: 2023. január 5. (csütörtök) és január 8. (vasárnap) között
Helyszín: Las Vegas Convention Center, Booth # 18600
URL: https://square.sony.com/ces2023/
Bemutatásra kerülő főbb termékek és technológiák
A kiállítás "Moving People Forward" (Az emberek előremozdítása) témája alatt a Sony azon törekvéseire összpontosít, hogy megmozgassa az emberek szívét és kibővítse a szórakozás lehetőségeit a metaverzumhoz, a mobilitáshoz és más területekhez kapcsolódó különböző technológiák és kezdeményezések, valamint az alkotókkal való együttműködés révén.
Környezetvédelmi kezdeményezésként a standok egyes paneljei "Original Blended Material"-ból, a Sony által kifejlesztett papíranyagból készültek. Az Original Blended Material egy olyan környezettudatos papíranyag, amely bambuszból, cukornádból és újrahasznosított papírból készül, és amelynek eredetét pontosan meghatározzák. Emellett a hulladékanyagok csökkentése érdekében a Sony a más rendezvényeken használt függönyök és a bérelt anyagok újrafelhasználásával igyekszik csökkenteni a környezeti terhelést.
A Sony stand fénypontjai a 2023-as CES-en:
■ Az alkotók előremozdítása
- STAR SPHERE
A STAR SPHERE egy olyan projekt, amelynek célja, hogy közelebb hozza a világűrt az emberekhez, és felfedezze az "űrperspektívákat", hogy segítségével lehetőséget biztosítson a globális környezetről és a társadalmi kérdésekről való gondolkodásra. 2023. január 3-án indult útjára az "EYE" nevű, távirányítható nano műhold, ami olyan kamerával rendelkezik, amely képes az űrből fényképezni. A Sony kiállítja a "Space Shooting Lab"-ot is, egy kísérleti szimulátort, amely a STAR SPHERE által a jövőben tervezett, űrből történő élményfotózáshoz szükséges "teret" biztosítja, valamint egy Sony kamerával felszerelt nano műhold makettjét.
- Technológia alkotóknak
A Sony a gyártási tevékenységek széles skáláját támogatja, hogy közelebb kerüljön a különböző közösségekhez, a legjobb alkotókhoz és a jövő alkotóihoz. Ezen a standon kiemelkedő képgyártási megoldásokat mutatnak be, köztük olyan digitális mozifilmes kamerákat, mint a VENICE 2, a full-frame tükör nélküli Alpha™ sorozatú kamerákat, a VLOGCAM sorozatot, a professzionális Airpeak drónt, az Xperia™ okostelefonokat és a Creators' Cloudot, a felhőalapú médiatermelési platformot. Emellett a Sony mikrofonok és fejhallgatók által kiváló minőségű hangtartalom-előállítást kínál majd a profik és az általános alkotók számára.
- Virtuális és fizikai lehetőségek bővülése
- Virtuális rajongói elkötelezettség
A Sony az angol Premier League labdarúgó klubbal, a Manchester City-vel közösen készít egy PoC (proof of concept) projektet, amelynek célja az online szurkolói közösségek és az elkötelezettség következő generációjának megvalósítása a fizikai és virtuális elemek kombinálásával. Ennek célja, hogy izgalomba hozza, illetve még inkább elkötelezetté tegye az új és a meglévő sportrajongókat. A standon a látogatók úgy tapasztalhatják meg a metaverzum tartalmakat a virtuális térben reprodukálva, mintha az Etihad Stadionban, a Manchester City otthonában lennének. A szurkolók kifejezhetik érzéseiket és a csapat iránti szenvedélyüket azzal, hogy okostelefonjukon létrehozhatják saját, testreszabható avatárjukat, és a jövőben világszerte több millió szurkolóval léphetnek kapcsolatba, emellett pedig különböző szolgáltatásokhoz is hozzáférhetnek az elkötelezettség növelése érdekében.
- Az élő sportadatokból létrehozott új sportrajongói élmények
Ez a kiállítás az új, adatvezérelt sportrajongói élményekkel kapcsolatos kezdeményezéseket mutatja be, végigvezetve a látogatókat a sportadatokon, a pályán történő adatrögzítéstől kezdve a virtuális tartalom valós idejű létrehozásán át a különböző platformokon történő rajongói felajánlásáig. A Hawk-Eye Innovations ("Hawk-Eye"), a Beyond Sports és a Pulselive - mind a Sony csoport vállalatai - számos technológiája igazolja a Sony sportüzletágainak azon képességét, hogy forradalmasítsák a szurkolók felé az adatok rögzítésének, vizualizálásának, átadásának és interaktív élőszereplővé tételének módját.
- Hordozható volumetrikus rögzítés
Ez a kiállítás egy olyan új rendszer prototípusát mutatja be, amely bárhol képes emberek, tárgyak és terek animált 3D rekonstrukcióinak rögzítésére és terjesztésére alacsony késleltetéssel. A rendszer mindössze hét érzékelőt igényel, ami lehetővé teszi, hogy bárhol gyorsan fel lehessen állítani, így kielégítve az élő 3D videómegosztás iránti igényt. A standon a látogatók élvezhetik a Manchester City játékosainak és a közönségnek a 3D metaverzum térben megjelenített 360 fokos nézetét, tableteken és a Sony Spatial Reality Display-eken keresztül.
- Térbeli valóság megjelenítése: új prototípus nagy, 27 hüvelykes képernyővel
A Sony bemutatja a Spatial Reality Display (SR Display) 27 hüvelykes prototípusát, amely a valós világot 3D-s térbeli képekkel reprodukálja. A nagyobb képernyőformátum lehetővé teszi az életnagyságú tárgyak megjelenítését, így az orvosi képek és a terméktervek valósághűbben reprodukálhatók. A standon az SR Display a különböző területeken alkalmazható 3D-s számítógépes grafikai tartalmak, például a VR-ben (virtuális valóságban) és az AR-ben (kiterjesztett valóságban) használt pontfelhő-adatok, valamint az építészet és a számítógéppel támogatott tervezés (CAD) virtuális térben történő bemutatására szolgál. Emellett újfajta szórakozási lehetőségként a Hawk-Eye élő sportadatokkal és virtuális karakterekkel létrehozott, több nézetet tartalmazó videók is megjeleníthetők az SR Display kijelzőn.
- Previzualizáció a “mocopi” által
A previzualizációs technológiát a Sony "mocopi" mobil mozgásrögzítő rendszerének segítségével mutatják be, amely lehetővé teszi az alkotók számára, hogy a gyártás előtti szakaszban a VFX**-szerkesztéssel ellenőrizzék kameramunkájukat és a karakterek pozícióját. A megtekintő monitoron egy CG-modell látható, amely valós időben szinkronizálódik a "mocopi" eszközt viselő előadó modell mozgásával. Ez a technológia hozzájárul a gyártási munkafolyamatok racionalizálásához, lehetővé téve az alkotók számára, hogy már korai szakaszban szimulálják a gyártást, javítva ezzel munkájuk minőségét.
- PlayStation®VR2 és PlayStation®5
A Sony bemutatja a PlayStation®VR2-t (PS VR2), a PlayStation®5 (PS5™) következő generációs virtuális valóság headsetjét, amely soha nem látott, magával ragadó játékélményt nyújt. A PS VR2 rendelkezik több kulcsfontosságú funkcióval, amelyek a PS VR2 Sense technológiával valósulnak meg, mint például a headset visszajelzése, a szemkövetés, a 3D Audio és az adaptív triggerek, valamint a PS VR2 Sense™ Controller haptikus visszajelzése. Válogatott PS VR2 és PS5 játékok kipróbálhatók, valamint a standon bemutatásra kerülnek PS5 kiegészítők is.
■ Fejlődő mobilitási élmény
- Sony Honda Mobility
A Sony Honda Mobility egy új prototípus járművet mutat be, amelynek célja, hogy "Mozgassa az embereket, az innovációra való törekvésen keresztül, változatos inspirációkkal".
További részletekért látogasson el a
Sony Honda Mobility weboldalára: https://www.shm-afeela.com/en/ .
*A Sony sajtótájékoztatójának közvetítése és a Sony standjait bemutató videók a "Sony Square" online platformon keresztül lesznek elérhetők.
**Vizuális effektek: az a folyamat a film- és videókészítésben, amikor a képeket az élőszereplős forgatáson kívül hozzák létre vagy manipulálják.